Find us on Google+

Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 13, Number 1, 1996

ABSTRACT / RÉSUMÉ

THE STATE OF TRAINING FIELD INSTRUCTORS IN CANADA

Gayla Rogers

Abstract:
This article reports on research which, as part of a larger study, investigated the types of training that Canadian schools of social work provide for their field instructors. Information about the extent, structure, content, and process of training field instructors, based on the 1992-1993 academic year, was gathered and analyzed. The findings indicate that most field directors would like to increase the amount of formal training they offer, as well as to add more content related to learning and teaching, supervision of students, and multicultural issues in practice. There is consensus among field directors that field instructors require training, but less agreement that such training should be mandated by CASSW.

Résumé:
Dans le cadre d'une étude plus vaste, des recherches ont porté sur les genres de formation que les écoles canadiennes de service social dispensent à leurs instructeurs de formation pratique. D'après les données disponibles pendant l'année scolaire 1992-1993, on a recueilli et analysé des informations sur l'étendue, la structure, le contenu et le processus de la formation des instructeurs de formation pratique. On a découvert que la plupart des directeurs de formation pratique aimeraient offrir plus de formation théorique et accroître le contenu portant sur l'apprentissage et l'enseignement, la supervision des étudiants et les questions multiculturelles soulevées dans le cadre de la pratique. Les directeurs s'entendent pour dire que les instructeurs de formation pratique ont besoin de formation, mais ils ne sont pas tous d'accord que cette formation devrait être régie par l'ACESS.

Go to: / Aller à: