Find us on Google+

Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 13, Number 1, 1996

ABSTRACT / RÉSUMÉ

``DIFFERENCE'' AND SOCIAL WORK CURRICULUM

Tim Stainton and Karen Swift

Abstract:
The question of ``difference'' has a number of implications for social work education. A theoretical analysis shows that difference involves the ideas of oppression and power. The authors discuss issues of multiple difference, the feasibility of a general theory of difference, and the results of a survey of Canadian schools of social work on their approaches to teaching about difference. The authors argue that schools should consider difference as a core organizing principle for social work education and they present a model for such a curriculum.

Résumé:
En enseignement du service social, la "différence" comporte un certain nombre de conséquences. Une analyse théorique démontre que la différence fait entrer en jeu les notions d'oppression et de pouvoir. Il est question des multiples différences qui existent, de la possibilité d'une théorie générale sur la différence et des résultats d'un sondage effectué auprès des écoles candiennes de service social sur leur façon d'aborder l'enseignement de la différence. On prétend que les écoles devraient considérer la différence comme un principe d'organisation fondamental de l'enseignement du service social et on présente un modèle de programme de cours.

Go to: / Aller à: