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Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 13, Number 2, 1996

ABSTRACT / RÉSUMÉ

TRIPLE MARGINALITY

The Case of Young African-Caribbean Women in Toronto (Canada) and London (England)

Jewelle Taylor Gibbs

Abstract:
This comparative study of African-Caribbean youth between the ages of 15 and 24 in Toronto (Canada) and London (England) focuses on the marginal adaptation of young women in both these cities. To determine indicators of socio-economic status and adaptation of young African-Caribbean women, the study employed a combined qualitative and quantitative research design, including semi-structured interviews with focus groups and individuals as well as measures of educational and occupational achievement. Findings show that young African-Caribbean women in Toronto and London experience discrimination in educational and occupational opportunities due to their race, ethnicity, and immigration status. Their perceptions of institutional and attitudinal barriers to their mobility in both societies have important implications for social work educators and practitioners.

Résumé:
Cette étude comparative sur les jeunes afro-antillaises de 15 à 24 ans effectuée à Toronto (Canada) et à Londres (Angleterre) porte essentiellement sur l'adaptation marginale des femmes dans ces deux villes. Pour déterminer les indicateurs du statut socio- économique et de l'adaptation des jeunes afro-canadiennes, on a eu recours à des recherches qualitatives et quantitatives, dans le cadre desquelles on a utilisé des entrevues semi-structurées avec des groupes de consultation et des individus, ainsi que des mesures de la réussite scolaire et professionnelle. D'après les résultats, au chapitre des possibilités d'éducation et d'emploi, ces femmes font face à de la discrimination fondée sur la race, l'origine ethnique et leur statut d'immigrante. Leurs perceptions des barrières organisationnelles et psychologiques qui nuisent à leur mobilité dans les deux sociétés ont une incidence importante pour les enseignants et les praticiens du travail social.

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