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Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 14, Number 1, 1997

ABSTRACT / RÉSUMÉ

UNIVERSITY-BASED SOCIAL WORK EDUCATION:

Quaint and Dated?

Brian Williams

Abstract:
There are moves afoot in the United Kingdom and across the industrialized world to replace academically based education for the professions with a narrower and more mechanistic form of training. Social work educators in England and Wales, for example, have experienced an attempt to remove the initial education and training of probation officers from university social work programs. In Canada, several reports in the area of child protection indicate that, while the competence-based model of training has some support, there is also recognition of the need for academic preparation for social work practice.

Résumé:
Au Royaume-Uni et dans le monde industrialisé, on prend des mesures pour remplacer l'enseignement de type classique menant à une profession par un genre de formation plus restreint, plus mécaniste. Par exemple, les enseignants en service social de l'Angleterre et du pays de Galles ont assisté à une tentative visant à éliminer l'éducation et la formation initiales des agents de probation des programmes de service social des universités. Au Canada, selon plusieurs rapports traitant de la protection de l'enfance, bien que le modèle de formation reposant sur les compétences reçoit certains appuis, on reconnaît aussi la nécessité de la préparation scolaire à la pratique du service social.

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