Find us on Google+

Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 14, Number 2, 1997

ABSTRACT / RÉSUMÉ

EVALUATING THE INTEGRATION OF SOCIAL WORK THEORY AND PRACTICE

Multi-Modal Teaching Techniques in the Classroom

Allan Barsky Gayla Rogers Judy Krysik Paul Langevin

Abstract:
A research study was designed to evaluate students' integration of theory and practice in a Social Work Practice Methods course developed around multi-modal teaching techniques. The techniques consisted of team instruction, computer and communications exercises, and the use of role play and simulated clients. Development and use of these strategies did appear to improve students' ability to link theory with practice, as measured by pre- and post-test ratings of particular assignments.

Résumé:
Cette étude de recherche a été conçue afin d'évaluer la capacité des étudiants d'intégrer théorie et pratique en un cours de Méthodologie pratique du service social élaboré en fonction de techniques d'enseignement plurimodales. Les techniques sont les suivantes : instruction d'équipe, exercises de communication et d'informatique, et utilisation de rôles et de clients simulés. La mise au point et l'utilisation de telles stratégies semblent améliorer la capacité des étudiants d'allier théorie et pratique, comme en font foi des évaluations antérieures et postérieures aux examens reliés à certains exercices.

Go to: / Aller à: