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Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 14, Number 2, 1997

ABSTRACT / RÉSUMÉ

PREPARING SOCIAL WORK STUDENTS FOR THE NEW REALITIES IN HEALTH CARE PRACTICE

Implications for Field Education

Ron Levin Margot Herbert Butch Nutter

Abstract:
Structural changes to Canada's health care system are presenting major implications for social work in health care. A survey of field education coordinators in Canadian schools reveals that most respondents were aware of these changes and recommended more preparation for students in the areas of emerging health issues, autonomous practice within multidisciplinary teams, organizaional and administrative skills, diversity, and practice skills in advocacy and community intervention. The results indicate the importance of relevant field placements and a larger role for field education coordinators in gathering information about changes in practice settings and disseminating it to teaching colleagues.

Résumé:
Les changements structurels apportés au système canadien de soins de santé ont des répercussions importantes pour le service social relié aux soins de santé. Une enquête menée auprès des coordonnateurs de l'éducation pratique dans les écoles canadiennes révèle que la plupart des répondants connaissaient ces changements et, conséquemment, recommandaient une meilleure préparation des étudiants dans les domaines des nouveaux dossiers reliés aux soins de santé, de la pratique autonome au sein d'équipes pluridisciplinaires, des habiletés organisationnelles et administratives, des questions de diversité et des habiletés relatives au démarchage et à l'intervention communautaire. Les résultats indiquent l'importance qu'il faut accorder aux placements pratiques appropriés et suggèrent qu'il faut donner un rôle plus important aux coordonnateurs quant à la collecte d'information sur les changements d'ordre pratique, en plus de disséminer cette information aux collègues enseignants.

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