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Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 15, Number 1, 1998

ABSTRACT / RÉSUMÉ

TOWARDS AN INTEGRATED FRAMEWORK FOR CROSS- CULTURAL SOCIAL WORK PRACTICE

A. Ka Tat Tsang Usha George

Abstract:
The authors critically review conceptual models for cross-cultural social work practice and integrate major elements of competent practice, as described by the different models, into a model that covers attitude, knowledge, and skills. Social work practice is viewed within an ecological framework which connects clinical practice to interventions at other levels. The attitude components include a commitment to justice and equity, positive valuation of difference, openness and readiness to learn from the client, and critical self-examination. The knowledge components include specific cultural content, the systemic context of culture, acculturation and internalized culture, and the dynamics of cross-cultural communication. Finally, skills include the management of emotional response, professional intervention within institutional contexts, communication and relationship skills, and specific strategies for change.

Résumé:
Les auteurs revoient de façon critique des modèles conceptuels des pratiques transculturelles du service social et intègrent les principaux éléments d'une pratique compétente, tels que démontrés par les divers modèles, en un modèle tenant compte des attitudes, des connaissances et des habiletés. La pratique du service social est perçue au sein d'un cadre écologique qui relie la pratique clinique aux interventions d'autres niveaux. Les éléments afférents à l'attitude comprennent un engagement à l'égard de la justice et de l'équité, une valeur positive accordée aux différences, l'ouverture et la capacité d'apprendre d'un client, ainsi qu'une auto-examination critique. Les éléments rattachés aux connaissances comprennent le contenu culturel précis, le contexte systématique de la culture, l'acculturation et la culture intériorisée, ainsi que la dynamique de la communication transculturelle. Enfin, les compétences comprennent la gestion de la réaction émotive, l'intervention professionnelle au sein des contextes institutionnels, la communication et les capacités d'établir des rapports, ainsi que des stratégies précises pour le changement.

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