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Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 15, Number 2, 1998

ABSTRACT / RÉSUMÉ

LIVING IN ANOTHER MAN'S HOUSE

Supporting Aboriginal Learners in Social Work Education

Gord Bruyere

Abstract:
The observations and experiences of the author reflect some of the difficulties that Aboriginal learners face after they have chosen to pursue social work education in mainstream post-secondary institutions. At the heart of the issue is the need for schools to make room for different ways of knowing and according those ways the equal respect they deserve. The issues are indicative of the ambivalence and turmoil that is created for Aboriginal learners as their unique identity is both acknowledged and ignored as a minority voice. The discussion implies that Aboriginal people will always survive the attempts to subsume them within a colonial world view: they will resist as they have always done.

Résumé:
Les observations et les expériences de l'auteur reflètent certaines difficultés auxquelles se butent les étudiants autochtones ayant choisi de poursuivre leur éducation en service social dans les institutions postsecondaires intégrées. Au coeur du problème se trouve la nécessité pour les écoles d'adopter différents moyens d'apprendre et d'accorder à ces façons le respect égal qu'elles méritent. Ces questions reflètent l'ambivalence et les conflits que vivent les étudiants autochtones dans la mesure où leur identité unique est à la fois reconnue et délaissée comme une voix minoritaire. La discussion prend pour acquis que les autochtones survivront toujours aux tentatives de les subsumer au sein d'une mentalité mondiale à caractère colonial : ils résisteront, comme ils l'ont toujours fait.

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