Find us on Google+

Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 16, Number 1, 1999

ABSTRACT / RÉSUMÉ

EMPOWERING PEDAGOGY

Experiential Education in the Social Work Classroom

Carolyn Campbell

Abstract:
Educators recognize the need for consistency between the content and process of social work education. For educators interested in promoting practice based on empowerment, such consistency calls for pedagogical methods that both model and promote this process. The principles and practices of experiential education can contribute to the development of such a pedagogy. Analysis of a classroom exercise illustrates the use of experiential methodology as well as the potential mistakes and barriers that may arise. Strategies include using interactions that occur in the classroom, being transparent about power and authority, negotiating around policies where necessary, and attending to aspects of the program outside the classroom.

Résumé:
Les éducateurs reconnaissent la nécessité de l'uniformité du contenu et du processus de l'enseignement du service social. Pour les éducateurs intéressés à favoriser la pratique fondée sur la prise en charge de soi, cette uniformité exige des méthodes d'enseignement qui sont basées sur ce processus et le favorisent. Les principes et les pratiques de l'enseignement expérimental peuvent contribuer au développement d'une pédagogie de ce genre. L'analyse d'un exercice fait en classe illustre l'utilisation de la méthodologie fondée sur l'expérience ainsi que les erreurs et les obstacles qui peuvent se présenter. Parmi les stratégies proposées, retenons le recours aux interactions entre les étudiants en classe, la transparence au sujet du pouvoir et de l'autorité, la négociation pour contourner les politiques au besoin, et les aspects du programme à l'extérieur de la classe.

Go to: / Aller à: