Find us on Google+

Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 16, Number 1, 1999

ABSTRACT / RÉSUMÉ

MONITORING AGENCY EFFECTIVENESS

The Use of Outcome Measures

Mark Totten Colleen Lundy

Abstract:
While it has always been expected that social agencies will monitor the effectiveness of their services, this has become particularly important in times of reduced funding and diminished resources. An innovative process to monitor clients' progress has been developed by a youth services agency in Ottawa-Carleton. Data are collected on the social characteristics, presenting issues, counselling goals, and outcome measures for all clients receiving individual, family, or group services. Both workers and clients are involved in assessing the degree to which clients have reached the goals that they have set for themselves. The findings not only reveal information on clients' progress, but also help the agency to plan programs by determining their effectiveness.

Résumé:
Bien qu'on se soit toujours attendu à ce que les organismes sociaux contrôlent l'efficacité de leurs services, c'est devenu encore plus important en cette période où les ressources et les fonds sont réduits. Un organisme d'Ottawa-Carleton qui intervient auprès des jeunes a mis au point un processus innovateur visant à contrôler les progrès des clients. On recueille des données sur les caractéristiques sociales, les problèmes des clients lorsqu'ils se sont présentés à l'organisme, les buts en matière de counselling et les indicateurs des résultats pour tous les clients qui reçoivent des services individuels, familiaux ou de groupe. Les travailleurs sociaux et les clients participent à l'évaluation de la mesure dans laquelle les clients ont atteint les buts qu'ils se sont fixés. Les conclusions révèlent non seulement les progrès des clients, mais elles aident aussi l'organisme à planifier ses programmes en déterminant leur efficacité.

Go to: / Aller à: