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Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 16, Number 2, 1999

ABSTRACT / RÉSUMÉ

THE CREATION OF KNOWLEDGE

Linking Research Paradigms to Practice

Anne Westhues Susan Cadell Jeffrey Karabanow Linda Maxwell Miguel Sanchez

Abstract:
Teaching research methods presents the instructor with an important choice: whether to focus pragmatically on types of data (qualitative and quantitative) and how to collect them, or whether to begin with the prior question of how knowledge is created. If the second approach is taken, the instructor must decide how to conceptualize the many perspectives proffered in the literature in a way that is simple enough for students to understand, whatever their level of study, and that captures the broad differences in the major perspectives informing social work research. A typology for the major approaches influencing how research is currently done by social workers is a useful tool for the latter approach. Four categories are identified: positivist, naturalist, transformational, and heuristic. From this, we can begin to determine which of these research perspectives fits best with each of the major theoretical frameworks underlying social work practice.

Résumé:
Celui qui enseigne les méthodes de recherche doit faire un choix important, c'est-à-dire, mettre avec pragmatisme l'accent sur les données qualitatives et quantitatives et la façon de les recueillir, ou commencer par expliquer comment la connaissance est créée. Si l'enseignant opte pour la deuxième approche, il doit décider comment il conceptualisera les différentes perspectives présentées dans la documentation d'une façon assez simple pour que les étudiants comprennent, quel que soit leur niveau, et qui explique les grandes différences entre les perspectives fondamentales du service social. Une typologie des principales approches influençant de nos jours la façon de faire des recherches en service social constitue un outil utile à cette fin. On peut dénombrer quatre catégories de recherches : positiviste, naturaliste, transformationnelle et heuristique. À partir de ce point, il est possible de commencer à déterminer laquelle de ces perspectives de recherche convient le mieux à chacun des principaux cadres théoriques de la pratique du service social.

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