Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

Revue canadienne / A Canadian Journal

Volume 17, Number 2, 2000

ABSTRACT / RÉSUMÉ

CONTESTED TERRAIN

Two Competing Views of Social Work at the University of Toronto, 1914-1945

John R. Graham Alean Al-Krenawi

Abstract:
Historical research demonstrates that contemporary debates over ``what is social work'' have been both long-standing and profoundly influenced by the profession's ambivalent place within a university setting. The University of Toronto School of Social Work, founded in 1914, was divided into two clusters of instructors. One identified with social work practice and was made up largely of female part-time sessional appointments, with a frame of reference to the field and a growing American influence. The other identified with social science and comprised largely male full-time university appointments with a frame of reference to the university and a British pedagogical heritage. The latter dominated the school and had considerable power in shaping a local social work identity during the interwar period.

Résumé:
La recherche historique démontre que les débats contemporains sur "ce qu'est le service social" ne sont pas d'hier et ont été profondément influencés par la place ambivalente de la profession à l'université. L'école de service social de l'Université de Toronto, fondée en 1914, était divisée en deux groupes d'instructeurs. Le premier s'identifiait à la pratique du service social et était surtout formée d'enseignantes à temps partiel se réclamant de l'intervention sur le terrain et soumises de plus en plus à l'influence des Américains. Le second s'identifiait à la science sociale et sa grande influence lui a permis de façonner l'identité locale du service social durant l'entre-deux-guerres.

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