Find us on Google+

Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

18: 2, 2001


© Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

COMING OUT AND SELF-DISCLOSURE

Tracy A. Swan

Abstract:

Schools of social work must prepare students to challenge systemic homophobia and heterosexism wherever it is encountered and to work skilfully when addressing the unique concerns of lesbians and gay individuals for whom they provide service. A study of the responses of 28 BSW students to an instructor's disclosure of her lesbian identity found that such self-disclosure can be helpful to some students with respect to their thinking about heterosexism and homophobia, to their personal and professional development, and to their field practice. While the findings confirmed some of the instructor's concerns about the impact of the power imbalance inherent in the classroom and the possibility that her disclosure might silence some students, they also provided insights as to how self-disclosure might be used most effectively.

Résumé:

Les écoles de service social doivent préparer les étudiants à lutter contre l'homophobie et l'hétérosexisme systémiques dans toutes leurs manifestations et à faire preuve de doigté lorsqu'ils répondent aux préoccupations particulières des lesbiennes et des gais faisant partie de leur clientèle. Une étude des réactions de 28 étudiants au baccalauréat en service social à la divulgation par une instructrice de son identité lesbienne révèle qu'une telle auto-divulgation peut aider certains étudiants dans leur réflexion sur l'hétérosexisme et l'homophobie, leur épanouissement personnel et professionnel et l'exercice de leur profession. Les résultats confirment certaines des préoccupations de l'instructrice quant à l'impact du déséquilibre des pouvoirs inhérent à la classe et à la possibilité que sa divulgation puisse faire taire certains étudiants, ils l'ont aussi éclairée sur la façon d'utiliser l'auto-divulgation de la manière la plus efficace possible.


[ Click here for full text (requires login and password) / résumé et texte complet ]



Go to / Aller à:

Volume 18/2 Table of Contents
CSWR/RCSS Home Page

WLU Press Home Page