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Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

19: 1, 2002


© Canadian Social Work Review / Revue canadienne de service social

THE SEARCH FOR CONGRUENCY

Carolyn Campbell

Abstract:

Social work educators who are committed to anti-oppressive practice are paying insufficient attention to the need for congruency between the content and the process of social work education. Drawing upon the literature pertaining to social work pedagogy, personal experience, and the experiences of colleagues and students, the author articulates five strategies for anti-oppressive pedagogy: modelling anti-oppressive practice, deconstructing traditional claims to knowledge, promoting self-awareness in the exploration of identity and difference, supporting and valuing affective learning, and negotiating power and authority. While these strategies are informed by critical, feminist, and experiential pedagogy, education for anti-oppressive professional practice calls for a unique approach.

Résumé:

Les professeurs soucieux d'enseigner un service social anti-oppression ne prêtent pas suffisamment attention au besoin de congruence entre le contenu et le processus de l'enseignement du service social. S'appuyant sur les écrits relatifs à la pédagogie du service social, son expérience personnelle et celle de collègues et d'étudiants, l'auteure articule cinq stratégies pour une pédagogie anti-oppression: modéliser le service social anti-oppression, déconstruire les prétentions traditionnelles au savoir, promouvoir la conscience de soi dans l'exploration de l'identité et de la différence, soutenir et valoriser l'apprentissage affectif et négocier le pouvoir et l'autorité. Bien que ces stratégies jouisse de l'éclairage de la pédagogie critique, féministe et expérientielle, l'enseignement d'un exercice de la profession anti-oppresssion exige une approche unique.




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